There are taste sensations to enjoy on Finnline’s newest ships, planned by top chefs. atSauce is there along for the ride, making various sauces based on recipes by restaurateur Henri Alén and Head Chef Dan Grönvall.

“For the first time, the new ships are offering sauces planned and made especially for Finnlines. Passengers can now experience taste sensations in our restaurants  which you can’t get anywhere else,” Dan Grönvall praises.


The atSauce factory has made, for example, BBQ sauce, fermented ketchup, wild garlic vinaigrette and apple onion chutney for

Finnlines. Before plating and eating, a great deal of work went into making these sauces.


“For a long time, we were looking for the right partner to make our sauces, and atSauce’s solutions impressed us,” says Grönvall with a smile.


“They were certainly able to capture the nuances of our recipes in production,  and after a few taste tests, they finally got the details right. They were flexible with us right from the beginning, and we always got help when we needed it.”


There were several  different factors to consider in the process of making the sauces, because the goal of the chefs was to create a distinctively Nordic flavor profile. This  required both careful ingredient selection and thoughtful planning in the production process. However, atSauce’s factory, using its own innovations, was  able to take on the challenge.


“Our gastronomic world and completely unique menus were a new breakthrough for Finnlines. As much as Henri Alén helped us create flavor

profiles, atSauce helped execute them in the best way possible. We have such faith in our new products that from now on, passengers can purchase many of our sauces as, perhaps, souvenirs,” Grönvall sums up.


Finnlines has high-volume restaurant operations, as there are plenty of hungry passengers onboard throughout the year. Luckily, atSauce

is flexible in its production and can meet all its customers' needs, no matter  how big or small. Thanks to continuous development, new possibilities for the better handling of good taste are regularly available to hotels and restaurants.

Uusimmat ajankohtaiset


Blogi

Tekijä Sanni Marttila 12. kesäkuuta 2025
Have you ever wondered why sauerkraut tastes better than fresh cabbage? Or why yogurt feels lighter in the stomach than milk? The answer lies in fermentation, which not only improves taste but makes nutrients more easily utilizable for the digestive system (Tamang et al., 2023). During the fermentation process, interesting changes occur that scientific research has now illuminated in a new way (Marco et al., 2024).
Tekijä Sanni Marttila 11. kesäkuuta 2025
Oletko koskaan miettinyt, miksi hapankaali maistuu paremmalta kuin tuore kaali? Tai miksi jogurtti tuntuu vatsassa kevyemmältä kuin maito? Vastaus piilee fermentoinnissa, joka ei ainoastaan paranna makua, vaan tekee ravintoaineista ruoansulatuselimistölle helpommin hyödynnettäviä (Tamang et al., 2023). Fermentointiprosessin aikana tapahtuu mielenkiintoisia muutoksia, joita tieteellinen tutkimus on nyt valottanut uudella tavalla (Marco et al., 2024).
Tekijä Sanni Marttila 30. toukokuuta 2025
International Recognition: Torg Features atSauce as Europe's Fermentation Pioneer
Tekijä Sanni Marttila 19. toukokuuta 2025
Last time we explored atSauce's story and how Japanese fermentation expertise found its way to Finland. This time we'll delve into fermentation itself: what makes this ancient method so unique, and why has it become central to modern food culture?
atSaucen perustaja Teppo Tani.
Tekijä Sanni Marttila 14. toukokuuta 2025
Finnish food and biotechnology company atSauce has achieved what many only dream of: transforming traditional craftsmanship into a modern industrial process. Founded in 2016, the company has grown into a player with over three million euros in revenue, exporting Finnish fermentation expertise worldwide.
Fermentointitankki.
Tekijä Sanni Marttila 9. toukokuuta 2025
Viime kerralla sukelsimme atSaucen tarinaan ja siihen, kuinka japanilainen fermentointiosaaminen löysi tiensä Suomeen. Tällä kertaa syvennymme itse fermentointiin: mikä tekee tästä ikivanhasta menetelmästä niin ainutlaatuisen, ja miksi se on noussut modernin ruokakulttuurin keskiöön?
AtSaucen perustaja Teppo Tani.
Tekijä Sanni Marttila 23. huhtikuuta 2025
Suomalainen menestystarina: Kuinka AtSauce kehitti fermentoinnista miljoonabisneksen? Lue Teppo Tanin matka Japanin opeista teolliseen tuotantoon ja innovatiivisiin makuratkaisuihin.
Toimitusjohtaja kiittää tiimiä vuodesta 2024.
30. joulukuuta 2024
Vuosi 2024 atSaucella on ollut täynnä makuja ja kasvua! Tärkeät investoinnit, tehokkuuden parantaminen ja uudet tuotteet vievät meitä kohti entistäkin innovatiivisempia ratkaisuja.
Kuvassa Terhi Paldan.
30. joulukuuta 2024
Terhi, koulutukseltaan keittiö- ja ravintolapäällikkö, on toiminut ravintola-alalla yli 30 vuotta, josta noin 15 vuotta asiantuntijaroolissa. Terhi vastaa ISS:llä tuotevalinnoista sekä suunnittelee reseptiikkaa. Hän kuvailee itseään: “Luomuihmiseksi, joka viljelee luomua ja käy luomupelloilla." ISS-ravintoloiden asiakkaita ovat päiväkodit, koulut, opistot sekä vanhuspalvelut. Lisäksi asiakkaina ovat henkilöstöravintolat, pääasiassa pääkonttorit, sekä teollisuushenkilöstö- ja tehtaiden ravintolat. Yksi ravintola-alan haaste on tasalaatuisuus. Sen eteen ISS:llä on tehty ekstratyötä. Maun pitää olla autenttista ja hyvää, eivätkä kompromissit käy. ”Minua sanotaan ruoka-alan kermapeffaksi, koska minulle kelpaa vain se paras. Kaikista tärkeintä on rakkaus ruokaan ja ruuan pitää maistua aina yhtä hyvälle. Eli reseptin on oltava saman makuinen ja tasalaatuinen. Silloin asiakaslupaus pidetään ja luottamus syntyy. Asiakkaat luottavat siihen, että kun ruoka on nyt hyvää niin se on jatkossakin hyvää", kuvailee Terhi iloisesti. ISS otti tuoremakupohjat käyttöön kesällä 2024.
19. marraskuuta 2024
Euroopan Unioni on myöntänyt atSauce Oy:lle osarahoituksen seuraaviin hankkeisiin

Tämä on kappaleen tekstiä. Napsauta sitä tai paina Hallitse tekstiä -painiketta muuttaaksesi fonttia, väriä, kokoa, muotoa ja muuta. Jos haluat määrittää koko sivuston laajuiset kappale- ja otsikkotyylit, siirry kohtaan Sivuston teema.